8.3.16

מתי מחליפים קרמיקה למטבח?

יש מקרים בהם אריחי קרמיקה נשברים, נסדקים או מתבלים ולכן כדאי להחליף אותם. קרמיקה למטבח נותנת מענה על צורך פונקציונאלי ויש לה חשיבות גם בעיצוב חלל הפנים.

אריחי קרמיקה משיגים בעת ובעונה אחת מספר מטרות:

א. הגנה מנזקי מזג אוויר - המטבח בבית חשוף לנזקי מזג אוויר. חלונות פתוחים גורמים לשמש להאיץ את הבלאי של האריחים ולעיתים הם גם כוללים חדירת לחות ורטיבות.
ב. ניקיון לאחר לכלוך - המטבח הוא אחד החדרים שדורשים את הכי הרבה תשומת לב בבית מבחינת ניקיון. בעזרת קרמיקה למטבח קל לשמור על הניקיון גם אחרי בישול, אפייה, טיגון ועוד.
ג. עובש - רטיבות גורמת סדקים בקירות והתפתחות של עובש בין אריחי קרמיקה. המטרה היא להחליף את האריחים כדי להגן על הקירות ולמנוע נזקים בלתי הפיכים.
החלפת קרמיקה למטבח אחת למספר שנים תעזור לשמור על מראה חלל הפנים ותייצר יתרונות ירבים. השאלה בהקשר הזה היא כיצד מאריכים את חיי הקרמיקה החדשה.

איך שומרים על קרמיקה למטבח?

כפי שניתן לראות, הנזקים שעלולים להיגרם לקרמיקה מצטברים לאורך שנים. הפתרון המומלץ הוא לבצע חיפוי קירות עם קרמיקה איכותית. אפשר לבחור אריחי קרמיקה שעומדים בתקן המקובל ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. אריחי קרמיקה למטבח צריכים להיות בעיקר בעלי כושר ספיגה: זהו הנתון שקובע את העמידות, החוזק וקלות הניקיון שלהם.
אריחי קרמיקה סופגים ועמידים בפני מים יכולים לשרת את צרכי המטבח לאורך שנים. אפשר להשיג אותם במגוון גדול של דוגמאות, צבעים ועיצובים והם מיושמים בצורה נוחה. כדאי לשלב את האריחים החדשים במקום אריחים ישנים, או לשדרג איתם את מראה חלל הפנים בדירה משופצת. יש לקבוע מראש את מסגרת התקציב עבור בחירת אריחים ולהשוות בין סוגים שונים של קרמיקה.

מבחינת תדירות, החלפת אריחי קרמיקה במקום פגיע כמו מטבח מתבצעת אחת ל-10-20 שנים. יש לעקוב אחר כל מקרה לגופו, אך חשוב להחליף את האריחים בזמן. אין סיבה להמתין לפני שמחדשים את החיפוי ומגנים על הקרמיקה מנזקים.
קרמיקה למטבח בעיצוב חדשני